08 december 2009

Julfest och reunion!

Hej hopp i lingonsnåret!

Dagarna går så hiimla fort. Kändes som jag skrev här igår, men det var ju ett tag sedan. Jag har haft lite läskiga drömmar de senaste. Drömde att jag körde över en viss person (vars namn jag inte har lust att nämna här) med avsikt!! Vek sedan ihop denne, som när man viker ett A4, och lade sedan personen i ett posten-paket. Hm. Vaknade upp lite lätt kallsvettig. Varför drömmer man nåt sånt??  Inte kommer det bli bättre av att vi ska gå på Paranormal Activity med jobbet på fredag..iiiiih. Jag som redan har sett den, tycker nog det ska bli mest läskigast. Tur man har 5 minuter hem. Richard, förbered dig på ett litet samtal runt 2-tiden på dagen på fredag:)

Vi har varit på julfest med jobbet i helgen. Det var kul att få träffa alla utanför kontoret och prata om annat än jobbet, fastän det blev en hel del roliga historier om knäppa folk.. Det värsta med julfesten var att det var så himla mkt mat!! Vi åt från kl.19-23.30! Först runt 23 fick vi huvudrätten som bestod av *trumvirvel*... KYCKLING. Då var de flesta så smällfeta att de knappt kunde få i sig någonting. Till allas förvåning så var jag den enda som nästan fick i mig all kyckling:) Ah, till allas förvåning här nere. Hemma hade ingen tyckt det var konstigt...=)

I torsdags träffade jag S U N E. Hur knäppt var inte det då? Tillsammans i Sydney igen! Jättekul o få träffas och "bara vara" en hel em/kväll. GULD. Vi strosade omkring i Darling Harbour, efter att ha shoppas loss lite på Cotton On. Jag köpte 2 par skor o lite annat tjofräs. Vad hände där liksom? Efter det gick vi hem till min lägenhet, satt o tjötade som att vi var hemma o sedan avslutades dagen med ett besök på Thairestaurangen nedanför. Självklart valde vi det enda bordet som var ojämnt och Sune fick problem med en ovanligt ilsken coca-cola som sprutades ut genom näsan o allt möjligt, haha! På lördagen var Sune, Matt o jag på ett evenemang på Sydney Olympic park. Massa V8 bilar som räjsade runt, runt o sedan lite olika band som hade konserter inne på stadion. Häftig känsla o vara där inne:) 


1 kommentar: