13 december 2009

"Haaaallelujah"


Hunter Valley var heeelt suveränt! Jag är inte så jätteförtjust i vin så, men det var faktiskt några viner som var rikigt goda! Vi åkte till 3 olika vingårdar och fick smaka på ca 7-8 st olika viner på varje ställe... Jag kan ju säga som så att det var nog inte en enda som var vaken i bussen på väg hem, hehe. Man blev lite slö med vin och 35 graders hetta. Men det var en kul upplevelse!


I lördags begav jag mej ut på egna äventyr som slutade på IKEA. Rena skattkammaren! Tog tåg, buss o allt var det var för o komma fram, men vilket hallelujah-moment säger jag bara! Korv & dricka för 2 dollar. Nu e ju inte jag någon stor korv-ätare som de flesta vet. Men ska det vara, ska det vara kokt. O det var den:) Gick till den svenska mathörnan o köpte på mej lite glögg, peppisar, sill och gräddsås. Så nu har jag inhandlat min "Secret Santa present" till Guy.



Fransyskan i huset drog ut mej på lite öldrickande i Darling Harbour på kvällen, där vi sammanslöt med min andra roomie och hennes kompis. (alla fransyskor) Sedan träffade jag på några danskar som är medlemmar av WTC och jag höll på o bli helt knäpp. Danska är ju lika svårt att förstå som ryska typ. Ärligt. Det gåååår bara inte o höra. Snappade upp ett o annat ord nån gång, men mest fick det bli engelska. Sedan gjorde ju inte det hela bättre att lyssna på en lätt alkoholpåverkad dansk heller, hehe. Det var som Jonas skrev förut; "Danskan är inget språk, det är ett läte" haha. Håller med fullständigt!

Imorgon börjar min sista vecka på jobbet. Helt sjukt vad tiden har sprungit iväg! Jag får lite panik nästan, samtidigt som jag längtar så himla mycket efter att åka till Thailand och träffa Richard. Det är lite delade känslor så att säga.. Men jag ska försöka njuta så mkt jag kan av den här sista tiden i Sydney, så kommer en bonustid på 2 veckor efter det:))

 Klicka på fotot för att få se hela bilden!Den här lilla goingen träffade vi på när vi skulle ut till Hunter Valley. En ganska så stor sk "goanna" Det är en typ av Monitor Lizard som kan bli över 2 meter lång! Kolla in klorna...:)

Nu ska jag ta och borsta tänderna o ha en goood natts sömn. Ska ladda batterierna ordentligt inför sista veckan på jobbet.
Kramkalas!

2 kommentarer:

  1. Oj har det gått så fort. Kram

    SvaraRadera
  2. Helluuuu!
    Puh skont att det inte va ormar denna gangen iaf, men vilken cool "liten" odla. Ert nya husdjur nu kanske, kan den "sitt" tro?
    Hehe, Ikea, ett maste stopp nar man e ute i varlden. Lyckades med ett sjalv efter mkt om och men..Spanska busschauforer verkar inte gilla mig haha men fick mina pepparkakor tillslut :P
    A sista veckan, ja forstar vad du menar, sjalv stressad a har ju annu lite mer tid har. Men njut som du sa av sista tiden! A sen kommer de en shoppinglista for vad jag vill ha fran MBK, for antar att du inte ska shoppa ngt sjalv ;D! Ha en finfin 4advent! puss a kram

    SvaraRadera