10 december 2009

Vad ska jag köpa för något??

Igår fick jag reda på att vi ska ha "secret santa" på torsdag. Det innebär att man får en lapp där det står ett namn på någon som jobbar på kontoret. Den personen som står på lappen ska man köpa en julklapp till(!) Upp till $20. Och grejen är att allt ska vara hemligt. Man får inte avslöja vem man ska köpa till och sedan lägger man paketen i en liten hög och sedan är det utdelning. Inte ens efteråt får man avslöja sig. Okej, tänkte jag, det kan väl inte vara så svårt eftersom 90% av alla är tjejer typ i min ålder.. vad händer tror ni? Jag får givetvis "Tutto di capo tutti ".(boss of all bosses) Yes. Han som äger hela Work & Travel, som antagligen är rikast och som antagligen har allt som han redan önskar, 55 år. Kul. Vad kan man köpa?? Jag tänker mej mer något roligt än något seriöst.Ge mig gärna lite tips! Kanske jag skulle ta en tur till IKEA o köpa lite sill?  Han gillar inte sötsaker och han röker inte.. (undra om han dricker...) Annars hade jag kunnat köpa 2 burkar sill och en cigarr eller nåt, haha!

Imorgon ska jag till Hunter Valley som ligger ca 15 mil från Sydney. Finns massa vinodling där, så vi ska nog få oss en trevlig upplevelse:)Men. Mötestiden är redan kl.07.10 och på något ställe jag inte riktigt jag har koll på. Så det blir till att vara ute i god tid imorgon! Kommer vara zombie de luxe och efter ett glas vin lär man ju aldrig vakna igen:p På fredagkväll ska några från jobbet på Paranormal Activity, som jag skrev lite tidigare. Det kommer bli en rätt så mastig dag, men det ska bli kuuul!

Under tiden jag har skrivit mitt inlägg har jag fått i mig en 3/4 brieost...attans..! Borde kanske laga lite mat istället...

1 kommentar:

  1. hahaha, så typiskt dig att åka på den svåraste! Men fördelen är ju att han inte vet vem som har köpt paketet, ifall de slår fel. Fast köper du sill från Ikea så kanske han lyckas lista ut att de är från dig...

    SvaraRadera