07 november 2009

Sydney!

Då har man varit stationerad i Sydney i en vecka! Och mycket har hänt på dessa 7 dagar.. Efter en sjukt jobbig flygresa som aldrig ville ta slut kom jag iaf ner till Australien. Det var ju inte alldeles lätt att smyga sig in obemärkt på rummet (som jag delar med 5 andra) kl 23.. Dessutom hade jag fått överslafen på våningssängen som jag då skulle försöka bädda i totalt mörker . När jag äntligen fått ordning på det och vant mej lite vid mörkret så ser jag en medelålders kines ligga i andra överslafen o stirra på mig. Hon var nog inte så nöjd över min entré. Första bilden är på YHA Hostel, där jag bor nu..


Första dagen på jobbet, jetlaged och übertrött var väl ingen succé. Jag ville bara hem o sova. Men allteftersom dagarna har gått och jag har blivit piggare, har det blivit riktigt kul! Jag kan utan problem säga att jag nog har fått världens bästa arbetskollegor. Jättetrevliga och väldigt australiensiska liksom. No worries. Allt ordnar sig, typ=)

Första två dagarna ville jag bara åka hem. Jag kände inte alls för o leva backpacker-liv med en massa andra, okända människor. Men nu! Nu börjar det kännas riktigt bra t.o.m. O igår fick jag ett rum i en lägenhet som ligger i Pyrmont, jättenära jobbet! Weeii. Skönt att få lämna hostel-livet för en lite mer vardaglig vardag. Jag flyttar 15.e november.

Idag var jag o Akko, en japansk tjej på Bondi Beach o hade det hur skönt som helst. Imorgon ska jag träffa Ida, från klassen som också har sin praktik i Australien, fast på Manly Beach. Vi ska träffas o göra lite sightseeing i stan, ska bli kul!

Nu ska jag kriga mig fram till en plats i köket med resten av världen..:p Kyckling blir re! Klart=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar